Dnes bych ti ráda naservírovala malého pomocníka pro firemní prezentace v angličtině. A jakkoliv to zní zvláštně, věnuji ho tentokrát spíše němčinářům, i když věřím, že do něj s chutí nahlédnou i zkušení angličtináři. Narazili jsme totiž s jedním opravdu zkušeným němčinářem v jeho prezentaci v angličtině na falešné přátele a byl velmi překvapen. Možná, že se ve tvém slovníku také objevují, aniž bys to věděl/a a třeba jim tímto způsobem dáme sbohem.

V lingvistice je falešný přítel slovo v cílovém jazyce, které vypadá nebo zní podobně jako slovo ve výchozím / mateřském jazyce, ale výrazně se liší významem. Příklady falešných přátel?

Tak třeba krásné slovíčko GIFT. Pokud tedy zůstaneme v angličtině, nebo alespoň v norštině. 🙂

  • V angličtině znamená slovo gift “dárek”.
  • V němčině znamená slovo gift  “jed”.
  • V norštině znamená slovo gift(e) “ženatý”.
prezentace
vyjednávání

Pokud máš jakýkoliv příběh, zkušenosti nebo tipy týkající se falešných přátel, které bys chtěl/a sdílet, budu nadšená, když mi je zašleš. Tvoje zpětná vazba je pro mě i celý náš tým cenná a pomáhá nám růst a učit se společně. Ostatně tento newsletter vznikl díky tomu. 

Doufám, že ti dnešní přehled a komentář poskytnou pevný základ pro vyhýbání se jazykovým pastem a budeš se cítit lépe při komunikaci i prezentaci v mezinárodním firemním prostředí. A pokud bys chtěl přece jen něco více, vyber si svůj kurz a oblast, ve které se chceš zdokonalit. 

Kafe, klid a leadership

Objevte praktické kurzy pro manažery, které zlepší váš time management, komunikaci i vedení týmu. Malé skupiny, konkrétní nástroje a výsledky v praxi.

Leadership pro ženy trochu jinak

Leadership pro ženy trochu jinak. Ženská kariéra není žebřík, ale prolézačka. Celodenní kurz pro ženy, které chtějí vést sebe i druhé autenticky, sebevědomě a po vlastní cestě.

🗓 16. 10. 2025 | 📍 Hluboká nad Vltavou | 👩‍🏫 Kateřina Štěpánová

Mistrovství v moderním zákaznickém servisu

Ve workshopu získáte klíčové dovednosti pro péči o zákazníky v digitálním věku. Prozkoumáme trendy a pravidla komunikace a řešení konfliktů. Budete připraveni porozumět a překonávat očekávání moderních zákazníků.„Zákazníci si nezapamatují, co jste řekli nebo udělali....