fbpx
“Klíčovou roli v change managementu ve firmě hraje bezpochyby HR”, prohlásil předminulý týden na svém workshopu Manažerské akademie na Hluboké Martin Paštika, špičkový manažer a úspěšný generální ředitel velké výrobní společnosti (Workshop – Change management v praxi s orientací na scénář krize a změn). Stejně tak o klíčové roli HR na pozici Business partnera ve firmě hovořili ve svých workshopech i další úspěšní vrcholoví manažeři v osobě Václava Nováka a Jiřího Paštiky. A dodávám, že tématům personalistiky věnovali významnou část svých celodenních seminářů. Proto jsme se s dlouholetou HR manažerkou a lektorkou Kateřinou Decknerovou rozhodly vyhlásit poměrně záhy po prvním workshopu další termín setkání, již 21. srpna.

HR témata do hloubky

A nejen to. Připravujeme celou sérii workshopů na toto téma. Manuál HR 4.0 nové doby je základním modulem, ve kterém ukotvíme roli HR v byznysu nové doby. V navazujících jednodenních workshopech se budeme věnovat vždy dvěma HR tématům do hloubky. Bude prostor na praktický nácvik a plán realizace ve Vaší firmě.

HR Business Partner

A jak vlastně vznikla myšlenka workshopu Manuál HR 4.0 a co je jeho obsahem? Požádala jsem Katku Decknerovou, aby svými slovy popsala svou zkušenost, ze které jsme vycházely a následně ji ještě diskutovaly s několika personalistkami našich zákaznických firem:

“Před deseti lety jsem – už jako HR manažerka – poprvé slyšela pojem “HR Business Partner. Tušila jsem, že pouhý titul HR manažera mi strategickou roli nezaručí. Určitě bych tehdy byla ocenila, kdyby to se mnou někdo probral a poradil mi, jak na to. Jak se stát HR Business Partnerem?  Myslím, že se mi to daří, ale hned to určitě nebylo. Nicméně věřím, že co funguje mě a mému týmu, může být užitečné i pro další HR kolegyně. Proto bych se ráda se o své zkušenosti podělila a společně s paní Krausovou jsme připravily unikátní školení Manuál HR 4.0 v nové době. Chceme ukázat, jak propojit personalisty se šéfy firem a pomoci jim najít společnou řeč, jak pracovat s lidmi a aby co nejlépe zvládli náročné situace a spolu s manažerským týmem budovali úspěšnou firmu a zaměstnanci v ní byli spokojeni.”

Uchopit jako proces

A jak se tedy stát partnerem byznysu? Myslím, že je právě důležité to, abychom s vedením firmy hovořili stejnou řečí a  práci s lidmi – od náboru až po ukončení pracovního poměru – uchopit jako proces. Tomu budou všichni rozumět. Ke každému procesu nastavit ukazatele, aby bylo vidět, jestli funguje správně. Bez čísel to opravdu nejde.

Popis procesů zní možná nepříjemně, ale není to nic složitého. S pomocí “Želvího diagramu” je máš brzy v malíčku. A dokážeš je vysypat z rukávu třeba o půlnoci.

Zaměříme se také na organizační strukturu a mapování potenciálu lidí ve firmě. Organizační struktura je základem manažerského řízení a mapování potenciálu vede přímo k personální strategii. A tomu všemu bude vedení firmy rozumět.

Teprve na pevných měřitelných základech se pustíme do vize, firemní kultury a hodnot.”

Kateřina Decknerová

Kateřina Decknerová

Kateřina je absolventkou oboru Řízení
v tržním prostředí na Open University
a certifikovaným koučem (EMCC / ICF). Po desetiletém působení v zahraničí se věnovala řízení nových projektů v automotive. 12 let vedla personální oddělení ve výrobních firmách. V současnosti se personalistice věnuje v roli mentora zejména ve výrobních firmách.

Velmi se těšíme na to, že i tentokrát se kromě lektorky podělí o své zkušenosti účastníci workshopu a budeme se vzájemně inspirovat.

Pokud tě program zaujal, vyplň a pošli svou přihlášku na našem webu.

Workshop se koná 21. srpna v Parkhotelu v Hluboké nad Vltavou v rámci Manažerské akademie, kterou jsme pod názvem „Příprava firmy na období změn“ připravili ve spolupráci s panem Václavem Novákem, jedním z nejúspěšnějších krizových manažerů a investorů nadnárodního významu..