Akční plán pro HR v krizi

Intenzivní jednodenní trénink pro HR generalisty, HR business partnery a juniorní HR manažery ve výrobních firmách.
V krizi potřebujete vědět, co přesně dělat. Krok po kroku v dané chvíli. Není čas na zkoušení pokus – omyl. Jde totiž o lidi. Díky nim firma přežije nebo ne. A vy můžete přispět k nejlepšímu řešení v náročné situaci. Ať již jde o udržení zaměstnanců, nebo propouštění. Na workshopu od nás získáte návod a od ostatních účastníků tipy a zkušenosti.
Program

O čem to je

Získáte jistotu, co máte dělat. V krizových situacích jsme pod tlakem a není jednoduché se rozhodnout, čím začít, a co bude další krok. Proto je důležité vycházet ze zkušeností z jiných krizových situací a stavět na osvědčeném postupu, tedy mít šablonu, kterou můžeme použít ve své firmě. A my ji pro vás máme.
Stejně tak je důležité zkušenosti sdílet, protože mnohdy vymýšlíme již vymyšlené, nebo jsme zbytečně ve stresu, že jsme něco nezvládli, a přitom by stačilo ujistit se, že ostatní jsou na tom podobně, a že postupujeme správně.
  • Zjistíte, že ze všeho nejdříve potřebujete od šéfa vědět, jaký má plán, co očekává od vás a co to znamená pro zaměstnance.
  • Odnesete si strukturovanou přípravu na setkání se šéfem a s manažery.
  • Ujasníte si, co je třeba udělat, aby manažeři a vedoucí měli správné a jednotné informace, které budou předávat a aby byly stále aktuální.
  • Připravíte si vlastní akční plán, který můžete hned začít realizovat.
  • Pomůžete firmě uspět v náročné situaci, když budete vědět, jak si udržet zaměstnance, jak na propouštění a jak jednat s odbory a institucemi.

Veškeré workshopy manažerské akademie, které připravujeme v přímé spolupráci s panem Václavem Novákem, vycházejí z aktuálního dění ve společnosti a ve světě obchodu. Období krize a změn je již zde a kromě stanovení nových cílů a nové strategie firmy klade velké nároky na personální změny, na změny zaběhnutých HR postupů a také na pravidelnou a jasnou komunikaci těchto změn.

„Krize je produktivní stav.“
                                       Max Frisch

Příprava firmy na období krize a změn

Proto jsme oslovili zkušenou HR manažerku Kateřinu Decknerovou, která připravila program workshopu jako návod, ve kterém vás krok po kroku provede všemi důležitými oblastmi a základními pravidly, abyste si mohli zpracovat svůj vlastní akční plán a rovnou ho mohli začít realizovat. V každém bloku počítáme s prostorem, který bude vyhrazen řešení příkladů z praxe a odpovědím na vaše konkrétní dotazy.

Lektor

Kateřina Decknerová

Kateřina je absolventkou oboru Řízení v tržním prostředí na Open University a certifikovaným koučem (EMCC / ICF). Po desetiletém působení v zahraničí se věnovala řízení nových projektů v automotive. 12 let vedla personální oddělení ve výrobních firmách v oborech automotive, elektrotechnika a strojírenství a získala řadu profesních ocenění za realizované projekty. V současnosti se personalistice věnuje v roli mentora zejména ve výrobních firmách a kloubí procesní přístup s koučovacími principy při vedení lidí. Používá zdravý selský rozum a srozumitelný jazyk. Její nově objevenou vášní je vizuální myšlení, které přirozeně prolíná všemi svými aktivitami. Je autorkou konceptů Manuál šéfa 4.0 a Manuál personalisty 4.0. Pracuje, přednáší, školí, tvoří, vaří a celoročně plave ve volné přírodě. „Trvalou konkurenční výhodou a nejlepším firemním benefitem je skvělý šéf.“

Program

28. května 2020 Parkhotel Hluboká nad Vltavou

08:30 – 10:00

Co chce šéf?

Musím zjistit, jaké bude další směřování firmy, jaký plán má šéf, co očekává od HR, a jaký to bude mít dopad na zaměstnance (změní se jejich práce, kvalifikace, budou propuštěni?)

Společná písemná příprava otázek na schůzku s nadřízeným

Role play – praktický nácvik rozhovoru – jak začnu, na co se zeptám, jak zakončím schůzku, jak budu argumentovat

 Zpětná vazba, dotazy, ujasnění

10:15 – 11:45

Jak tomu rozumí management?

Už vím, co chce šéf, musím zjistit, jak tomu rozumí manažeři, co očekávají od HR, a jak uvažují o dopadech na zaměstnance

Společná písemná příprava na setkání s manažery

Role play – praktický nácvik moderovaného setkání s manažery, zaměření na společné pochopení cíle a úkolů, důraz na to, aby všichni mluvili stejně směrem k zaměstnancům a zároveň konzultovali jejich dotazy s HR

Zpětná vazba, dotazy, ujasnění

11:45 – 12:45
Polední pauza
12:45 – 14:15

Jak si udržet zaměstnance?

V případě, že firma bojuje s poklesem výroby, existují možnosti, jak si udržet šikovné zaměstnance

Smlouvy na dobu určitou, zkrácené úvazky, dovolená Vládní program Antivirus tzv. Kurzarbeit – jak funguje a jak požádat o dotaci Konto pracovní doby – co to je a jak ho zavést ve firmě

14:30 – 16:00

Jak na propouštění zaměstnanců?

V případě, že je skutečně nutné propustit některé zaměstnance, je potřeba udělat to právně a lidsky správně

Jak dát správně výpověď a kdy to není možné Jak správně provést organizační změnu ve firmě Jak na hromadné propouštění (jednání s odbory a Úřadem práce) Role play – praktický nácvik propouštěcího pohovoru se zaměstnancem (role nadřízeného a personalisty)

Jsme připraveni vám poskytnout individuální konzultace pro řešení konkrétních otázek a problémů dle dohody.
Připravujeme pro vás v rámci projektu HR meetings speciální Mastermind skupinu k řešení konkrétních problémů, výměně zkušeností a sdílení dobré praxe.

Komunikace HR v krizi

Workshop „Komunikace HR v krizi“ nepřímo navazuje na workshop „Akční plán HR v krizi“ a pomůže řešit komunikaci v náročných situacích.
  • Ujasníte si, jak dobře nastavit komunikaci v době, kdy dostáváte mnoho otázek, na které neznáte odpovědi.
  • Získáte jistotu ve vedení nepříjemných pohovorů.
  • Zvládnete základy externí krizové komunikace.
  • Odnesete si tipy pro vlastní přežití náročných situací.
Další informace

Cena

Cena: 3.400 CZK bez DPH Počet účastníků: 6 – 10

Workshop „Komunikace HR v krizi“ nepřímo navazuje na workshop „Akční plán HR v krizi“ a pomůže řešit komunikaci v náročných situacích.

  • Ujasníte si, jak dobře nastavit komunikaci v době, kdy dostáváte mnoho otázek, na které neznáte odpovědi.
  • Získáte jistotu ve vedení nepříjemných pohovorů.
  • Zvládnete základy externí krizové komunikace.
  • Odnesete si tipy pro vlastní přežití náročných situací.

Přihláška

2 + 8 =