fbpx

V nedávné době Petra Marsová, zástupce vedoucí pro pokojská a úklid, absolvovala kurz Moderní housekeeping (kompletní úklid hotelových pokojů), a také je jedním z dvaceti zaměstnanců Lázní Aurora, kteří v únoru dokončili roční jazykový kurz vzdělávání formou inovativní metody 3D e-learning.

Zvolila si německý jazyk, kterému se v minulosti již věnovala, a chtěla se v něm ještě více zdokonalit. Spolu s ní byla ve skupině Naděžda Václavíkova z časování procedur, pokojská Monika Doktorová, Martina Matoušová z rezervační kanceláře a Veronika Doktorová. O zhodnocení kurzu jsme požádali Petru Marsovou, která se němčině již věnovala a vzdělávací kurz, i když jinou – klasickou – formou, v minulosti také absolvovala.

V čem byl tento kurz jiný?

Jednak šlo o absolutně jiný, zajímavý a moderní přístup ze strany lektorky Ivy Houserové, která byla fantastická, a školicí firmy jazz-com s.r.o. Také byl náročnější, především začátek. Během byl člověk stále se všemi v kontaktu, jak s lektorkou, tak s ostatními účastníky. Nebyla možnost se někam, byť na chvilku, schovat. Ale přihlásila jsem se, protože jsem v němčině nebyla tak zdatná a chtěla se něco přiučit. Celá skupina to tak brala a myslím, že jsme se skutečně hodně naučili a užili si i legraci. Každý týden jsme měli jednu vyučovací hodinu, další hodinu a půl jsme se věnovali domácím úkolům, které jsme museli pravidelně odevzdávat. I při zpracovávání domácích prací jsme využívali nové technologie. Zpracovávali jsme je na počítači přes internet. Výhodou bylo, že po odeslání nám program našel, kde jsme udělali chybu, a zároveň ukázal, jaké bylo správné řešení. Cvičení jsme tak udělali znovu, správně.

Byl kurz zaměřen na lázeňství, zdravotnictví nebo hotelnictví?

Absolvovali jsme mnoho typů rozhovorů na nejrůznější témata, mezi nimiž samozřejmě nechyběly rozhovory s klienty na recepci, v restauraci, o jídelním lístku, počasí, cestování, o sportu, ale také isme se věnovali časům a gramatice.

Využijete získané znalosti v praxi?

Určitě, jezdí k nám poměrně hodně německy mluvících klientů, řada z nich opakovaně, a zejména s nimi se bavíme v jejich jazyce. Někdy si chtějí jen tak popovídat, jindy potřebují informace, které jim zpříjemní zdejší pobyt. Je velmi důležité a pro lázně přínosné, aby zaměstnanci uměli anglicky nebo německy, i když jde „pouze“ o pokojské. Ale právě ony jsou s nimi hodně v kontaktu, ony jim připravují servis na pokoji, ony se starají o jejich pohodlí. V lázních, většinou na ně se obracejí jako na první, když něco potřebují. Společně pak vzniklou situaci řešíme a věřte, leckdy jde o zajímavé připomínky nebo požadavky. A když nerozumím, požádám o pomoc recepci nebo přijímací kancelář.

Pod vaším jménem máte na vizitce napsáno: zástupce vedoucí pokojských a úklidu. Co to přesně znamená?

Pomáhám řídit tento úsek, který je složitý zejména na organizaci práce. Náš úsek uklízí prakticky celé Lázně Aurora, navíc se zde prolínají všechny možné varianty pracovních dob. Dnes se úklid V lázních provádí 24 hodin denně, každý den v týdnu. Máme například dvousměnný provoz na úklidu Wellness centra, noční práci operátorů a konto pracovní doby (podobné jako pružná pracovní doba) pokojských a běžného úklidu. Jde o padesát pracovníků, kterým patří mé Velké poděkování nejen za jejich odvedenou práci. Když jsem nastoupila, tak jsme o víkendu uklízeli pouze pokoje po hostech, kteří odjeli, a u cizinců. Postupně, aby se všem klientům vycházelo maximálně vstříc, práce přibývalo a dnes máme nepřetržitý provoz. Rekonstrukce ubytovacích pavilonů A a B jsou v plném proudu. Za necelý měsíc budou všechny pokoje připraveny pro první hosty. Jak jste řekla. pod vás spadá úklid celých lázní. Co vy si od probíhající rekonstrukce z vašeho profesního hlediska slibujete?

Byla jsem se podívat v předváděcím vzorovém pokoji (615) a jsem přesvědčena, že v porovnáním s tím, co na „Áčku“ bylo, bude údržba nových pokojů mnohem jednodušší, příjemnější. Například tu bývaly těžké postele, které pokojské musely tahat, aby za nimi vysály, Vše už bylo zašlé, vybydlené. Také se lépe udržuje nový interiér i nábytek. Velkou roli hraje to, o jaký typ nábytku a vybavení jde, z jakého je materiálu, jakou má barvu. Například při údržbě koberce jsou tyto věci zcela zásadní. Podle mého prvního pohledu si myslím, že se interiéry velmi podařily, jsou i elegantní, příjemné, nadčasové, s náznakem luxusu. Pokud jde o klienty, tak zjistí, že standard, na který byli V našich lázních zvyklí, se posune podstatně výš,na komfort, přitom za stejné peníze. Jejich pobyt se stane daleko, daleko příjemnějším a nebudou chtít od nás odjet. Prostě to u nás bude moc hezké. Nejen já se na nové pokoje těším.

Připravil: Roman Růžička