Dnes již existuje mnoho doplňků stravy podporujících lepší činnost mozku. Ten nejúčinnější „doplněk“ se ovšem nepolyká ani jinak nekonzumuje, jak dokázala italská studie.
Mozek je totiž nejúčinněji a zcela univerzálně posilován nácvikem nových aktivit, při nichž se současně zapojuje více jednoduchých činností, třeba učení se novým tancům nebo cizím jazykům.
Pokud ještě stále nemáte tu správnou motivaci pro učení se cizím jazykům, nebo alespoň jednoho, jednu silnou vám nyní servíruji.
Znalost cizích jazyků oddaluje nástup klinických projevů Alzheimerovy demence, především ztrátu paměti, obtíže s řešením problémů a stavy zmatenosti o čtyři až o pět let. Vědci to zjistili při porovnávání údajů u celkem 211 pacientů trpících touto poruchou.
Ne, že by „ten Němec“ v našich mozcích neřádil! Počíná si tam stejně neurvale, jako v mozcích pologramotných monolingválů (vládnou jedním jazykem), ale jeho zhoubné dílo není navenek tak patrné.
Zatímco v centrální nervové soustavě lidí vládnoucích jedním jazykem se neuropsychické pochody odehrávají na určitých místech, která mohou být degenerativními procesy poničena, je funkční kapacita u lidí používajících dva jazyky rozprostřena do mnohem širších okrsků s bohatstvím spojů, které zůstávají zachovány déle.
Ochranný efekt znalosti druhého jazyka je specifický a nemůže být připsán dalším – jistě významným – faktorům, jakými jsou vzdělání (ve sledované skupině bylo dokonce u monolingválních pacientů vyšší), zaměstnanecký status ani status emigranta nebo rodilého mluvčího.
A tak jediný problém je v tom, že bychom ten druhý jazyk měli používat pokud možno co nejčastěji.
Dopřejte doping svému mozku a dopřejte ho zároveň i vašim dětem. Trénujte společně každý den 5 minut angličtinu a bavte se v minidialozích s našimi Šťastnými ponožkami Happy socks. Kromě toho v, že budete vy i vaše děti mluvit aktivně anglicky, dáte sobě i dětem dárek. Příkop pro Alzheimerovu chorobu.