EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE V NÁROČNÝCH SITUACÍCH
Jak srozumitelně a spolehlivě komunikovat změny ve firmě napříč celým týmem. Pohledem zaměstnance i manažera.Komunikace je klíčem k úspěchu v každém týmu. Zjistěte, jak správně sdělovat svou myšlenku nebo vizi. Jak inspirovat svůj tým a navigovat ho skrze změny a výzvy. Připojte se k nám a naučte se techniky, které vás posunou v efektivní komunikaci.
Jak správně uchopit a zvládnout firemní komunikaci v období permanentních změn
Termín:
29. listopadu 2024
Místo:
Hluboká nad Vltavou
Lektor:
Vladimír Strejček
Co na workshopu získáte?
- Připravíte se na náročné situace tak, abyste dokázali srozumitelně a spolehlivě komunikovat napříč celou firmou shora dolů i zdola nahoru.
- Společně si projdeme zásady komunikace interaktivní formou.
- Na reálných příkladech a modelových situacích si ukážeme, co funguje, a co naopak vede k selhání v komunikaci.
- Naučíte se přirozeně reagovat na námitky, vyrovnávat se s argumenty a konflikty.
- Uvědomíte si sílu emocí a naučíte se je zvládat a zapojovat.
- Porozumíte, jak velkou roli hraje v komunikaci v týmu jakákoliv změna. Osvojíte si postupy, jak změnu sdělit, aby byla přijata.
- Velkým přínosem bude praktický charakter workshopu a sdílení zkušeností a názorů mezi účastníky.
Pro koho je workshop určen?
Pro manažery a vedoucí pracovníky,
kteří chtějí efektivně a srozumitelně komunikovat v týmu i v náročných situacích.
A nejen v období změn.
Program
Blok č. 1
08:30 – 10:00
Klíčová role manažera v období změn a v náročných situacích
Manažer musí umět v každé době jasně definovat myšlenku nebo vizi firmy, založenou na již stanovených hodnotách. To ale nestačí. Musí umět je dobře a uvěřitelně komunikovat, a to oběma směry – dovnitř firmy, i vně firmy.
Definování jasné myšlenky, vize firmy založené na hodnotách firmy
Hodnoty firmy: Zjistíte nebo ověříte hodnoty, na jakých hodnotách může vaše firma stavět v klidném i turbulentním prostředí. Uvědomíte si, proč jsou tyto hodnoty klíčové. Dnešní doba je jako audit, který odhalí, zda měla firma hodnoty správně definované, všichni jim rozuměli a fungovali podle nich.
Pravidla pro úspěch: Společně upřesníme, jak disciplína a improvizační dovednosti hrají rozhodující roli při dosažení společných cílů a naplnění vaší vize.
Komunikační styly: Ujasníte si, proč je důležité volit správný komunikační styl v různých fázích změny. Prakticky si vyzkoušíte komunikační styly a najdete svůj dominantní.
Přesvědčivá komunikace: Stanovíte si, jak předáte myšlenku nebo vizi svým lidem i lidem vně firmy, abyste byli přesvědčiví a získali jejich důvěru.
Blok č. 2
10:15 – 11:45
Chování a komunikace během změn:
STOP efekt: Naučíme vás zastavit se, přehodnotit situaci a získat jiný úhel pohledu. Zvážíte reálné možnosti a vyberete tu správnou možnost, která stojí na daných hodnotách. Pak začnete jednat.
Zvládání emocí: Zjistíte, jak správně reagovat a přemýšlet, když společnost prochází změnou. Naučíte se, jak se vyhnout bagatelizaci situace na jedné straně a panice na straně druhé.
Selhávání ve změně: Prohloubíte své porozumění tomu, proč a kdy selháváme během změn, a získáte nástroje pro eliminaci těchto selhání.
Polední pauza
11:45 – 12:45
Oběd
Blok č. 3
12:45 – 14:15
Udržení motivace a mentálního zdraví:
Energie a motivace: Získáte nástroje k udržení motivace a energie během trvalých změn.
Mentální zdraví: Naučíte se pečovat o své mentální zdraví a zdraví svého týmu v náročných obdobích změn.
Manažerské aktivity: Identifikujete ziskové a ztrátové aktivity pro manažery a jejich tým.
Zvládání stresu: Přiblížíme vám, jak se vyhnout stresu a uplatnit Health Oriented Leadership v současném prostředí.
Nástroje pro rozhodování: Získáte nástroje a osvědčené techniky pro lepší rozhodování a sebereflexi. Musím vědět, kdy mám vytáhnout šroubovák či kleště, a kdy naopak kladivo či pilku.
V říši zvířat platí: „Sněz, nebo budeš sněden“. A jak je to v lidské říši zvláště v současné době?
Blok č. 4
14:30 – 16:00
Zvládnutí změn a emocí:
Učení dělá mistra aneb k základu něco navrch.
Nenásilná komunikace: Naučíte se techniky, jak efektivně komunikovat bez konfliktů a napětí.
Změna paradigmatu: Výhry a prohry. Jak zvládnout změnu zažitého schématu nebo zažitého vzorce chování nebo myšlení?
Teorie nenaplněných potřeb. Jak naložit s osobními, firemními i společenskými potřebami, které zůstávají nenaplněny?
Zvládání emocí: Uvědomíte si roli emocí a osvojíte si, jak je zvládat. Mají zde vůbec emoce svoje místo, nebo je základem „chladná hlava“?
Postoj, zkušenost a dovednost jako tři důležití pomocníci. Ověříme si, zda v krizi či hluboké změně vidíme devastaci, nebo příležitost k růstu.
Veškeré workshopy připravujeme ve spolupráci s panem Václavem Novákem
Vycházejí z aktuálního dění ve společnosti a ve světě obchodu. Období krize a změn klade velké nároky na systém a způsoby komunikace.
Proto jsme oslovili zkušeného kouče, mentora a manažera Vladimíra Strejčka, který při sestavování programu vychází ze svých dlouholetých zkušeností ve vrcholovém managementu i zkušeností lektora firemních projektů. Program workshopu připravil jako návod.
Podívejte se na další workshopy Manažerské akademie.
Ing. Vladimír Strejček
Kouč, trenér a konzultantant v oblasti řízení lidských zdrojů a řízení procesů.
Absolvent řady dlouhodobých i krátkodobých certifikovaných kurzů v oblasti managementu a koučinku. Jako lektor se specializuje na rozvoj manažerských dovedností, individuální a týmový koučink.
Díky své více než dvacetileté manažerské praxi ve středním a vrcholovém managementu středně velkých i nadnárodních společností se zaměřuje především na výkonnostní a prodejní koučink. Je přesvědčen, že každý člověk má dostatek schopností a vlastních zdrojů pro nalezení nejlepšího řešení ve všech životních situacích.
Zastává názor, že energii a prostředky vložené do rozvoje pracovníků v organizaci je vhodné měřit konkrétními výsledky a dosaženými cíli.
O workshopu napsali
„Workshop mě nadchl svou interaktivností a komunikací mezi účastníky.“
Popisuje, jak se účastníci aktivně zapojovali do diskusí a řešení modelových situací. Atmosféra plná vzájemného respektu a sdílení zkušeností vytvořila prostředí, kde bylo snadné se učit a růst.
„Nejvíc jsem si užil přátelskou atmosféru, kterou tvořili kolegové a lektor.“
Workshop nabídl příležitost nejen k rozvoji dovedností, ale i k navázání nových kontaktů a užitečných diskusí. Účastníci ocenili pohodový přístup lektorů a příjemnou dynamiku ve skupině.
„Stop efekt a praktické příklady mě nadchly – vše bylo aplikovatelné v praxi.“
Zásadní momenty a zábavné aktivity, které účastníky vtáhly do děje, učinily workshop nezapomenutelným. Důraz na reálné situace zajistil, že se účastníci cítili připraveni použít naučené techniky okamžitě.
Cena: 5 990 CZK bez DPH
V ceně získáte: certifikát o absolvování, studijní materiály, 2x coffee break a oběd
Jsme připraveni Vám poskytnout individuální konzultace pro řešení konkrétních otázek a problémů dle dohody.
Změna a její zvládnutí začíná odshora. A my jsme připraveni Vám s tímto krokem pomoct.
Koučink je koncept založený na rozhovoru, kdy kouč v žádném případě neradí, ale pomáhá klientovi odhalovat a využít jeho vnitřní zdroje a schopnosti. V kombinaci s prvky mentoringu – tedy určité expertnosti Vám tento přístup umožní si snáze a rychleji stanovit cíl, vyjasnit si stávající situaci, identifikovat příležitosti, nástroje i dostatek vůle k vykročení a ke změnám. Díky správně směřovaným otázkám kouče tedy lépe identifikujete své vnitřní zdroje a maximalizujete využití svého potenciálu.
Pro více informací a pro sjednání termínu pro koučink a mentoring piště prosím na mkrausova@jazz-com.cz
Přihláška
Management, znalosti a praxe
12. ročník konferenceSetkejte se s nejlepšími
23. května 2025 Hluboká nad Vltavou